KRONIKA 2009/2010

06.03.2010

Koszyczki, kurczątka i pisanki


Od tego tygodnia rozpoczęliśmy w naszej Akademii przygotowania do świąt wielkanocnych - uczyliśmy się piosenki, ozdabialiśmy salę przedszkolną, tak by poczuć, że zbliża się ten wyjątkowy czas. Obejrzeliśmy kartki wielkanocne, szukając świątecznych symboli i rozmawialiśmy o tym, czym różnią się nadchodzące święta od tych, które minęły.
Kolejnego dnia dowiedzieliśmy się, co to są pisanki i obejrzeliśmy je, nazywając różne wzory na nich przedstawione. Mówiliśmy również o tym, skąd bierze się jajko oraz porównaliśmy (oglądając obrazki) jajka kurze, strusie itd., a następnie układaliśmy je od najmniejszych do największych. Podzieliliśmy jajka na dwie części, po to, by zobaczyć jak wyglądają wewnątrz i staraliśmy się zrobić wydmuszkę oraz ją ozdobić, ćwicząc przy okazji ostrożność, ponieważ są one niezwykle delikatne.


Środa upłynęła nam na rozmowach o wielkanocnych koszyczkach - powiedzieliśmy z czego najczęściej są wykonane i do czego służą. Moje Gwiazdeczki wzięły udział w zabawie zatytułowanej „Kwoka i kurczęta", podczas której szukały kurnika (wyznaczonego miejsca w sali) i na odpowiedni sygnał dźwiękowy wykonywaliśmy polecenia. Uczyliśmy się również wierszyka pt. „Niespodzianka" oraz wykonaliśmy piękne kurczaczki, które będą zdobić nasze wielkanocne koszyki.


W tym tygodniu po raz kolejny odwiedziła nas ciocia, która opowiada nam różne ciekawostki o zwierzętach - tym razem mówiliśmy o rybkach, a jedna z bohaterek naszych rozmów, zamieszkała u nas, bo obiecaliśmy, że będziemy się o nią troszczyć. Rozmawialiśmy także o wodzie, która jest nam niezbędna do życia.
W piątek poznaliśmy wiersz Juliana Tuwima pt. Rzepka". Ciocia przydzieliła nam role bohaterów wiersza, a my staraliśmy się je odegrać. Nauczyliśmy się, że gdy pomagamy innym, sami możemy się wiele nauczyć. Obejrzeliśmy również prawdziwą rzepkę i poznaliśmy jej smak.
W tym tygodniu (jak zwykle) nie zabrakło też tańców na zajęciach baletowych i rytmicznych, ćwiczeń buzi i języczka oraz zabaw w języku angielskim - powtórzyliśmy nazwy kolorów po angielsku oraz przypomnieliśmy sobie piosenkę pt. „Colors" i zabawę „Is it a cat?"